Dolfijnen, stappen en politie... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sven Berg - WaarBenJij.nu Dolfijnen, stappen en politie... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sven Berg - WaarBenJij.nu

Dolfijnen, stappen en politie...

Door: Sven van den Berg

Blijf op de hoogte en volg Sven

22 Februari 2013 | Suriname, Paramaribo

Zo. Het moest er maar weer eens van komen. Na volgens mij bijna twee weken, ga ik mijn reisverslag bijwerken. Waarom heeft het toch zolang geduurd? Nou, eigenlijk omdat we niet zo veel hebben beleefd…
We zijn de afgelopen weken vooral vel wezen stappen, wat natuurlijk ook ontzettend leuk was! Om ons voor te bereiden, en vooral om onszelf te vermaken voordat we om 2:00 eindelijk de taxi konden gaan bellen, hebben we veel spelletjes gespeeld zoals hints, pictionary en het uitbeelden van liedjes. Dit alles natuurlijk in combinatie met wat Borgoe om de hilariteit te verzekeren.
Eén avond was het wel heel erg gezellig...
Toen we rond 1:45 een claxon hoorden voor ons huisje, en er naar boven geroepen werd is Noelle even gaan kijken. Beneden stond een politiewagen die speciaal voor ons even langs kwam rijden. Er hadden namelijk buren gebeld dat ze last hadden van het geluid en de muziek bij ons. Als ze dat nou even zelf hadden gemeld konden wij er best rekening mee houden. Maar voor deze klus hadden ze de politie gebeld. Eenmaal beneden troffen we heel aardige agenten aan die eigenlijk dolgraag verder wilden om twee jongens op hun achterbank af te leveren op het bureau. Naar de agent vertelde hadden ze deze jongens door de modder moeten achtervolgen omdat ze verdovende middelen bij zich hadden, en daarbij had de agent ook nog eens een vieze broek gekregen! Het bezoekje aan ons was dus meer een formaliteit. Oom agent heeft voor de zekerheid zijn privénummer nog bij Noëlle achtergelaten, mochten we ze dringend nodig hebben. Altijd handig…!
Wij hadden weer een goed verhaal en zijn lekker wezen stappen bij de Touché.

Vorige week wilden we graag weer een tripje doen. We hadden via Facebook gehoord dat er een dolfijnentour was, waar andere meiden die we gesproken hadden erg enthousiast over waren. Hoewel het wat regende met goede zin vertrokken naar de haven. We zijn daar met ongeveer acht mensen op de boot gegaan om de dolfijnen te spotten. Het weer werd steeds slechter. We hebben weliswaar wat dolfijnen gespot maar veel meer dan wat vinnen waren er niet boven het water uit te zien. In principe zat er bij de tour ook een stop aan een strandje waar we wat konden chillen, en zouden we naar een vissersdorp gaan waar verschillende dieren te zien waren die je ook kon vasthouden. De meiden die we gesproken hadden stonden met schildpadden en kaaimannen op de foto. Maar ook dit feest ging niet door. Een grote domper! We hebben al een mailtje gestuurd met de klachten, maar nog geen reactie mogen ontvangen…

Ik ga nog steeds twee keer per weer anderhalf uur salsadansen bij dansclub Danszon. Het is ontzettend leuk om te doen en je leert er een hoop nieuwe mensen kennen. Feline en ik moeten alleen nog wel wat gaan oefenen komende week, want donderdag moeten we afdansen!! We krijgen dan een certificaat (als we goed genoeg zijn tenminste…) voor semi-1 en kunnen daarna weer een maand verder dansen voor semi-2. Dus dan hebben we een officieel bewijs van onze danskunsten en weer een diploma voor in m’n verzameling.

We hebben het idee opgedaan om voor een aantal dagen naar Curaçao te vliegen! Omdat we nu toch zo dichtbij zitten willen we deze kans graag grijpen. Alleen zijn wij zo populair met z’n drieën dat we vanaf dinsdag over een week tot aan begin mei constant bezoek hebben van onze familie, vrienden, en geliefden! Het is dus nog even puzzelen maar we hopen toch nog wat van die witte stranden en helderblauwe zee mee te kunnen pakken!

Morgenochtend moeten wij om 5:45 gereed staan met onze spullen in de prinsessenstraat om te vertrekken voor onze volgende trip!! We gaan dit weekend naar berg en dal, en dantabaai. We gaan raften, slingeren aan een kabelbaan en vissen op piranha’s. We gaan met een grote groep van ongeveer 11 mensen. Ik ben heel erg benieuwd. Mijn volgende reisverslag zal dan ook in het teken staan van deze trip!
Als we zondagavond terug komen kunnen we de dag erna nog volledig uitrusten omdat het dan dag van de revolutie is. En dan zijn we lekker vrij! Dan duurt het ook nog maar een weekje voordat Rob hier is en ik samen met hem allemaal leuke dingen kan doen en alles kan laten zien van hoe we hier leven! Ik kijk er ontzettend naar uit!

Liefs Sven, x

  • 22 Februari 2013 - 23:32

    Rob:

    Ahhhw wat lief! Veel plezier komend weekend en kijk uit dat de pirañas je niet opeten! Tot over 10 daagjes! Ik kijk er ook erg naar uit!
    xxx Rob :)

  • 23 Februari 2013 - 10:41

    Melanie:

    Blijft zeer amusant jou verhalen te lezen Hihi!
    Curaçao is idd een goed idee, maar de meiden krijgen dus
    Ook nog lekker bezoek.. Leuk!
    Geniet ervan als jullie weer ffies saampjes zijn! En tot over een aantal weekjes!
    Knuffel melzerrs

  • 23 Februari 2013 - 12:33

    Kees:

    He Sven jammer van de dolfijnen, als je thuis bent moet je mij die salsa leren lijkt me een heerlijke manier om met je moeder door de kamer te zweven dat lukt de laatste week niet erg maar als jij thuis bent ben ik weer de ouwe. kus je vader xxx

  • 23 Februari 2013 - 17:59

    Yoni:

    Liève Sven,

    Ik miste je reisverslag al maar weer lekker vertrouwd om te lezen....
    Leuke dingen weer in het vooruitzicht :) Geniet van de periode met Rob..
    En leer je pa maar de Salsa want dan kan hij met mij op onze trouwerij een dansje wagen ;).
    Dag Svennie.

    Liefs Yoni en de groetjes van Hans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sven

Ik ben Sven, 20 jaar en kom uit Cothen. Ik doe de PABO en studeer aan de Marnix Academie. Binnenkort zal ik mijn eerste lange reis gaan maken naar Suriname....

Actief sinds 02 Dec. 2012
Verslag gelezen: 474
Totaal aantal bezoekers 16652

Voorgaande reizen:

08 Januari 2013 - 15 Mei 2013

Suriname!!

Landen bezocht: